tisdag 14 september 2010

Konstiga drömmar..

Gick och la mig och somnade konstigt nog ganska så snabbt, vilket ju är väldigt ovanligt, och speciellt nu utan sömntabletter. Skulle nog inte vart nöjd för 1,5 timme senare vaknar jag och hade drömt jättekonstig. Detta händer mig ganska ofta och min man brukar skratta åt mig och undra vart jag får allt ifrån. Kanske jag skulle bli författare eller nåt om jag har sån konstig fantasi. I natt var det sonen som bodde i ett fallfärdigt ruckel, alla våra vänner försvann eller blev fulla och överallt fanns det små och stora lador som var spökhus. Gick man in genom en dörr kunde det finnas en serievärld att gå vilse i bakom. Kommer ihåg att jag hittade en massa mat i sonens rum och smakade lite och då växte det genast ut en tentakel på tungan på mig. Överallt var det lera och jag letade febrilt efter några gummistövlar. Det sista jag kommer ihåg är att jag hittade en gammal kompis gråtande i en trapp och skulle hjälpa henne leta efter sin man som flörtade med nån annan. Precis då kom min man och klappade sig för bröstet och sa "today is our lucky day" för han hade spelat på nåt, men jag vet inte vad. Överallt spelade en massa artister jazzmusik...
Ja, så kan mina nätter se ut!!
Hoppas ett glas mjölk hjälper mig att snart kunna pröva att somna igen.

1 kommentar:

  1. Hahaha...ojojoj...vilka nätter du är med om då...ett under att du orkar med dagarna...;)

    SvaraRadera