söndag 1 augusti 2010

Lite kultur

I dag gjorde vi ett försök att åka ut med båten, men det blåste så förbaskat kallt och mulet ute var det... Bara att vända och åka hem igen!
Istället åkte vi en sväng till Torp och köpte en ny mobil till mig, 197 spänn billigt som attan och räcker bra till mig, som inte använder den mer än ibland. Min "gamla" mobil var betydligt finare, men dottern har "lånat" den ett tag och häromdan fick den sig en rejäl dunst i golvet så nu är den helkass. Så i morse la hon beslag på sin pappas mobil istället...Undrar när hon ska köpa sig en ny själv????

När vi åkte hem tog vi en massa småvägar istället för motorvägen, jättekul att se lite nya vyer. Sen när vi då nästan var hemma fick vi ett ryck och stannade på hällristningsmuseet. Vi har bott här alltid men ännu inte vart där och kollat!!så nu var det verkligen på tiden. Hällristningarna har vi ju sett en massa gånger, även om det var länge sen nu, men museet var premiär. Det ligger ju faktiskt inte mer än knappt 2 km härifrån....

3 kommentarer:

  1. JA, det där med att vara hemmablind känns igen :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till dotterns finalplats i Next in fashion...:) Hon tävlar mot min dotter...:)

    SvaraRadera
  3. Miley är min dotter...:) Ja, jag säger detsamma, må bästa tjej vinna (utgår ifrån att det bara är tjejer som tävlar ;))
    Ja, jag tänkte faktiskt på din dotter idag när Mi läste upp uppdraget, med tanke på vad hon skrev i det inlägget du länkade till. Förhoppningsvis blir detta en sporre för henne att bättra på sin självkänsla. Önskar henne lycka till...:)

    SvaraRadera