onsdag 7 juli 2010

Det var lika bra att...

När jag hade skrivit förra inlägget fick jag så dåligt samvete att jag satte igång att städa och röja undan i tvättstugan av bara farten. Jag har t o m sorterat mina kläder som låg på stolen och strukit och tvättat. Nu tycker jag minsann att jag gjort mig förtjänt av en mumsig pizza och soffläge...
Har inte brytt mig om att laga middag idag eftersom jag inte trodde nån skulle vara hemma. Nu visar det sig att dottern snart kommer hem, eller ska hämtas rättare sagt. Även sonen har kommit hem tydligen, men jag har inte sett honom än. Däremot ser jag vissa spår efter honom och gubben har faktiskt pratat med honom också. Han hade tydligen kommit hem vid 1-tiden idag och ska åka igen i morgon. Inte mycket till besök men han hade inget roligt schema i juli alls. Om jag kommer ihåg rätt så jobbar han 3 nätter och är ledig 1, fattar inte hur han orkar!! Kan tänka mig att han saknar sommarlivet här med alla krogar och roligheter som är här under sommaren.

2 kommentarer:

  1. Så länge man har snitslade banor och hittar till "nödrummet" när det trycker på och till köket när det behövs påfyllning tycker inte jag att man behöver ha nått dåligt samvete :-)
    7 arbetsdagar kvar ... och sedan kan du sova bäst du vill på eftermiddagen och vara vaken på natten om du känner för det :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kan inte DE laga mat åt dig istället? :)

    SvaraRadera